وبلاگ تراوشات درهم برهم

تور دبی

تور دبی ارزان

قیمت تور دبی

فرودگاه بین المللی دبی
Dubai International Airport

اگه از گردشگران تور دبی باشین ، کسب یه سری اطلاعات در مورد فرودگاه این شهر حتما بدردتون میخوره : فرودگاه بین‌المللی دبی با مساحتی بالغ بر ۲٬۹۰۰ هکتار (۷٬۲۰۰ acre) در شهرک القرهود احداث شده . این فرودگاه دبی پر رفت‌ و آمدترین فرودگاه جهان بر پایهٔ جابه‌جایی مسافران بین‌المللی ، سومین فرودگاه پر رفت‌ و آمد جهان بر پایه شمار مسافر ، ششمین فرودگاه پر رفت‌ و آمد بر پایهٔ جابه‌جایی بار و پررفت‌ و آمدترین قطب شرکت هواپیمایی ایرباس ای۳۸۰ بحساب میاد .

فرودگاه بین المللی دبی

بد نیست بدونین تو سال ۲۰۱۴ میلادی ، فرودگاه بین‌المللی دبی میزبان  ۷۰.۵ میلیون مسافر و ۲.۳۷ میلیون تن بار و ۳۵۷.۳۳۹ پرواز بوده . فرودگاه دارای ۳ ترمینال با گنجایش مجموعاً ۷۵ میلیون مسافر در سال است . پایانهٔ ۳ این فرودگاه ، دومین سازهٔ بزرگ جهان از نظر مساحت و بزرگترین پایانهٔ فرودگاه در جهان است و بر اساس اطلاعات ژانویهٔ ۲۰۱۵ میلادی ، هر هفته از این فرودگاه دبی بیش از ۸.۰۰۰ پرواز توسط ۱۴۰ شرکت هواپیمایی به بیش از ۲۷۰ مقصد جهان در ۶ قاره انجام  شده . در اینجا میتونین با فرودگاه دبی کاملا آشنا بشین و اطلاعات مهم و کاربردی کسب کنین :

ترمینال‌های فرودگاه دبی

این فرودگاه سه ترمینال داره که رفت‌ و آمد بین این ترمینال‌ها با سرویس فرودگاه ، حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه زمان میبره . بین ترمینال ۱ و ۳ هم مترو در رفت و آمد هستش . ترمینال ۱، ترمینال اصلی این فرودگاه محسوب میشه که پذیرای بیشتر پروازهای بین‌المللی غیر از هواپیمایی امارات هست و با پیاده‌رو‎یی متحرک به محوطه‌ خروجی متصل میشه و دارای چندین سالن استراحت ازجمله سالن بیزنس کلاس و فرست کلاسه . ترمینال ۲ بیشتر برای پروازهای چارتر و به‌ویژه پروازهای ایران و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مورد استفاده میشه و سالن استراحت نداره . ترمینال ۳ به پروازهای امارات و کانتاس اختصاص داره . ورود و خروج همه‌ پروازهای هواپیمایی امارات در این ترمینال انجام میشه . این‌جا لوکس‌ترین ترمینال فرودگاه هستش و چهار سالن داره . برای مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس سالن استراحت اختصاصی فراهم کرده‎ان ؛ اگه از شرکت هواپیمایی که با اون سفر میکنین دعوت‎نامه داشته باشین ، میتونین از این سالن اختصاصی استفاده کنین . ترمینال ۱ و ۳ به هم راه دارن در ضمن برای رفتن به ترمینال ۲ میتونین از سرویس رفت و برگشت فرودگاه استفاده کنین .

فرودگاه دبی

تحویل بار در فرودگاه دبی

درتور دبی یکی از دغدغه مسافران تحویل به موقع بار برای رسیدن به ترانسفر هتل محل اقامتشونه . برای تحویل به موقع بارتون باید به تابلوی بالای غلتک‎های دریافت بار دقت کنین ، این تابلوها نشون میده که هر غلتک بار به کدام پرواز اختصاص داره . تو سالن خروجی ،‌ کارمندان حمل بار در ورودی ترمینال و در سالن ورودی کنار غلتک منتظرن تا به شما کمک کنن ، دستمزد حمل بار ۲۰ درهم امارات هستش . در همه‌ جای فرودگاه هم چرخ دستی پیدا میشه تا خودتون به راحتی چمدون‎هاتون رو با چرخ حمل کنین . اگر خودتون به فرودگاه دبی رسیدین و چمدون‎هاتون نرسید یا پیدا نشد ،‌ بلافاصله به یکی از غرفه‌های بار که در سالن ورودی قرار دارن ، مراجعه کنین . اگه چمدون آسیب دیده یا اشتباهی به شما تحویل داده شده ، با تلفن ۲۴ ساعته‌ ۲۲۴۵۳۸۳ (۰) ۹۷۱+ تماس بگیرین . همچنین میتونین از سایت فرودگاه در بخش چمدان گم‌شده ، فرم پر کنین و اطلاعات لازم رو اعلام کنین .

فرودگاه بین المللی در دبی

وسایل نقلیه در فرودگاه دبی

اگه تور شما از فرودگاه به هتل های دبی  و یا محل مورد نظرتون ترانسفر نداره ، از 4 طریق میتونین فاصله فرودگاه تا محل اقامتتون رو طی کنین :

1 - مترو : دو خط مترو به فرودگاه دبی رفت‌ و آمد دارن . خط قرمز یا «Red Line» در ترمینال ۳ و ۱ ایستگاه داره و از ۶ صبح تا ۱۱ شب مشغول به‌کار هستش . البته جمعه‌ها کار مترو از ۱ ظهر آغاز میشه . ایستگاه خط سبز یا «Green Line» نزدیک منطقه آزاد فرودگاه و مسافران رو از ترمینال ۲ سوار میکنه .
2 - اتوبوس : اتوبوس رفت و برگشت فرودگاه رایگان و ۲۴ ساعته بین ترمینال ۱، ۲ و ۳ در حرکت هست کافیه تابلوها رو دنبال کنین .
3 - تاکسی : اگه دنبال تاکسی هستین ، تاکسی ویژه‌ فرودگاه رو ۲۴ساعته مقابل سالن ورودیِ همه‌ی ترمینال‌ها پیدا میکنین . هزینه‌ تاکسی طبعا بیشتر از اتوبوس و مترو خواهد بود .
4 - اجاره خودرو : در محوطه‌ ورودی همه‌ ترمینال‌ها ، شرکت‌های متعدد خارجی و داخلی برای اجاره ماشین خواهین دید .

نکته : تسهیلات معلولان با تلفن ۰۴۲۱۶۲۰۱۶ در دسترس است و در خروجی ترمینال ۱ ارائه میشه . برای این دسته از مسافران ، تسهیلات انتقال و دسترسی به سالن‌های اختصاصی فراهم شده . البته بهترین راه اینه که مسافران معلول از ایرلاین خودشون درخواست خدمات ویژه داشته باشن تا هماهنگی‎ها از طریق ایرلاین انجام بشه .

فرودگاه شهر دبی

اطلاعات فرودگاه دبی :

آدرس فرودگاه :  Emirates Rd, Dubai, United Arab Emirates
وبسایت فرودگاه : www.dubaiairport.com
تلفن فرودگاه : 97142245555

تو وبسایت تور دبی میتونین راجع به مترو دبی هم اطلاعات کسب کنین .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, | 17:6 | نويسنده : مینا |
---------------------- ----------------------
امکانات وب