وبلاگ تراوشات درهم برهم

تور دبی

تور دبی ارزان

قیمت تور دبی

قلعه فهیدی به عربی ( حصن الفهیدی ) یکی از جذابیتهای گردشگری شهر دبی ویکی از نقاط تاریخی امارات متحده عربی است که سالیانه شمار فراوانی از گردشگران ازان بازدید می کنند. قلعه فهیدی یکی از قدیمی‌ترین آثاری است که تا کنون در امارت دبی پا برجا مانده‌است. این دژ در سال (۱۷۸۷) میلادی ساخته شده‌است. این قلعه پیش از اینکه موزه شود چند کاربرد داشته‌است که به شرح زیر می‌باشد:

پس از پایان این بنا، قلعه برای محافظت از شهر دبی بکار گرفته شده‌است و نگهبانانی در آن گماشته بودند که شبانه کشیک می‌داده‌اند و از شهر و درایی‌های مردم در برابر دزدان نگهبانی می‌کرده‌اند. این دژ تا سال ۱۸۹۶ میلادی مقر حاکم و پس از آن دادگاه و دادستانی بوده‌است. پس از آن زمانی انبار مهمات بوده که بعداً هم به زندان تبدیل شده‌است. این دژ در سال ۱۹۷۱ میلادی بدستور شیخ راشد بن سعید آل مکتوم حاکم وقت به موزه ملی تبدیل شده‌است.

شندغه به عربی ( الشندغة ) یکی از اماکن تاریخی شهر دبی ویکی از نقاط گردشگری امارات متحده عربی است. این منطقه در مدخل خور دبی و ازسمت جنوب غربی خور واقع شده است. « منطقه شندغة » در سال ۱۸۶۲ میلادی تأسیس شده است. درسال ۱۸۹۶ میلادی حاکم دبی از قلعة الفهیدی به اینجا نقل مکان کرده است. خانه « شیخ سعید آل مکتوم » حاکم وقت در این منطقه واقع است که چند سال پیش بازسازی شده است و حالا موزه است. همچنین چند مسجد کوچک و تاریخی در این منطقه وجود دارد که کلاً از جانب شهر داری بازسازی شده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:توردبی,دیدنیهای دبی,شندغه ,دبی, | 9:32 | نويسنده : مینا |
---------------------- ----------------------
امکانات وب